Å det har regnat hela dan

Jag blev helt förvånad när det var något som smattrade här inne men sen kom jag på att det var på takfönstret det smattrade, för det regnade!!! Neej vad tråkigt, men det behövs verkligen här så torrt det är.

När pappan kom hem med barnen mådde den minsta ungen (Victor) jätte dåligt så de fick åka till sjukhuset och kolla det men som tur var var han helt okej.  Under tiden de var borta passade jag Lorena som hann välta ut allt sitt såpbubbel vatten och förstöra en bränd DVD-skiva, jag själv hade fullt shå med att få igång DVDn, för vi skulle kolla på Ice Age. Fast inget funkade, det kom bara filmer på när ungarna var små och mamman var på BB. Tillsist fattade jag att jag skulle trycka på DVD på fjärrkontrollen också, för DVDn är även HD tv, det var därför vi kunde spola över reklam och sånt, mycket bra!

Sen kom farfarn och farmorn hit och trixade med barnen medans pappan lärde mig göra puré. Han la i ett ägg direkt i kastrullen sen låg det där under hela puré koktiden, delvis en halvtimme, snacka om hårdkokt! Sen fick jag puré till kvällsmat, fyyyy för vad äckligt, hoppas inte han bjuder det på mig nån mer gång. Smakade äcklig gegga.
I purén hade han; köttbuljong, rund benfri fiskbit, morötter, potatis, vitkål, lök, tomat, squash, vatten, ägg. Sen minns jag inte, sen mixades allt och sen var det klart.

Nu ikväll fick jag min nya byrå, så snälla dem är.

Förresten, blev räddad från att byta bajsblöja två ikväll, pappan erbjöd sig att ta över, phu.



älskar landskapet här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0