Arbetsförmedlingen

Igårkväll surfade jag in på www.ams.se för att göra mig redo till jag kommer hem. Kollade runder på lite olika jobb och till min fasa fick jag se att de flesta jobb som finns är knacka-dörr-försäljare, vilket inte låter jätte intressant och som jag nog kommer vara väldigt dålig på ;) Känns inte som att man kan gå runt och sälja något som man inte direkt tror på, som en vattenkran som renar luften i alla rum i huset? Fast jag skulle nog bli väldigt bra på att ljuga om jag hade ett sånt jobb.
Andra jobb jag hittade var studenter som behövdes på lager.  Det var väldigt fysiskt ansträngande och det skulle passa mig eftersom jag har bra fysik, men jag vet inte om jag räknas som student längre? Annat jobb var personligassistent.
Aja, det blir nog bra, hittar nog något så småningom.

Någon som vet något ledigt jobb? Vad som helst (förutom dagis, tack) hör av er!

Har fått höra lite om Li. Hon är som sagt i USA nu för att jobba som aupair. Några dagar var hon på "aupair utbildning", där man fick lära sig olika lekar och sånger man kan göra med barnen. Men som den vilden Li är skolkade hon från någon lektion och fick därmed hemläxa. Nu är hon hos sin familj i San Franscisco, ett litet hus som hon nog inte är jätte nöjd med? Och dem har katter som hon är allergisk mot men hon får knapra piller. Och värt att nämna! Hon fick ett americanexpress card med 50 dollar på! Lyxigt. Får se hur det går för henne ;P

Kvart över två går mitt tåg till Madrid, ska först shoppa lite och sen träffa en aupair tjej, men hon ville inte shoppa så jag får göra det innan istället. Har en massa saker att köpa.


Här blommar rosorna än, rätt otroligt! Snart november....

Kommentarer
Postat av: Li

haha yeah that's me. Och jag har fatt nnu fler presenter av dom menemn hah.Visst ar vadret sjukt ja! Samma har, man gar i short och det ar som sommar isverige!! Miss you hun!

2008-10-25 @ 22:32:57
URL: http://mylifeinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0