Förändringar

Det har ösregnat hela dagen men nu börjar solen att titta fram. Strax kommer barnen hem och då blir det väl att ta på sig regnkläder och gå till parken.

Nu ska jag berätta hur det ligger till här med min familj. De letar efter en lokal barnflicka eftersom mamman och pappan ser att jag inte får någon kontakt med barnen (fast det får man ju inte sådär över en natt) och de tror att problemet ligger i att jag inte kan språket- spanska, men det visste de redan innan jag kom hit och de ville ha en aupair som kunde prata engelska för att barnen skulle lära sig. Men föräldrarna tänker på sina barns bästa och ser hellre att de har bra kontakt och känner sig trygga med någon än att de lär sig engelska.

Så nu är det såhär att jag fick maila min agentur  ifall de hade någon annan familj jag kunde åka till istället med kanske äldre barn och som kunde prata engelska. Chelo svarade att det är väldigt sällan att det finns familjer som söker aupairer nu och de flesta familjer som gör är redan tillsatta med en aupair, men hon skulle leta efter en familj.

Jag har även mailat en svensk familj som behövde en aupair här i Madrid, de ville dock ha mig till längre än november 2009 och det är inte en möjlighet för mig eftersom jag börjar min KY utbildning i augusti. Fick även svar från denna familjen men de sa att de inte kunde ta mig som aupair för att sen byta mitt i säsongen.

Så det är bara att hoppas på att Chelo fixar något, om inte måste jag åka hem om 2-3 veckor.
Men ifall jag gör det, har jag en annan lösning och det är att jag åker hit i maj till juli som sommaraupair! 3 månader, det tycker jag skulle kännas bra, för då har jag ändå bott i ett annat land och då ska jag gå en intensivkurs i spanska..

Jaja vad som än händer tror jag att det kommer lösa sig på bästa sättet.

Hasta Luego


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0