Lärdom

Kom hem från spanskklassen. Vi hade sen spanska idag eftersom läraren skulle på nån kurs och då frågade hon ifall hon kunde skjuta fram spansklektionen lite, och det gick bra tyckte vi. Både läraren och tjejen från Pakistan sa hejdå till mig, blev lite kindpussar och kramar. Vi lovade varann att nångång skulle vi ses igen.

Nu är allt nere i väskorna. Och de är stängda. Det ser bra ut.

Även om jag inte varit i Spanien särskilt länge, lite mer än en månad, känns det som att jag har lärt mig otroligt mycket. Bara att åka ensam till ett nästan främmande land är ett stort steg och mycket lärorikt. Att sen bo med en främmande familj och prata ett annat språk och göra saker på deras sätt och leva som dem, har också varit väldigt lärorikt. Jag har faktiskt lärt mig mer spanska och mer engelska, har fått öva på båda språken vilket har varit väldigt roligt. Jag har fått lära mig lite om en annan kultur, som att man äter lunch klockan 15.00 ungefär och kvällsmat 21.30 eller senare. Har också fått lära mig hur mycket jobb det är med barn och att barn inte är något för mig, ska max ha ett barn! (Ville ha tre innan).

Sen har jag fått uppleva Madrid! Vilket har varit alldeles UNDERBART! Har dock inte varit på mycket sevärdheter men att bara vara i Madrid har varit som en dröm. Älskar den staden!

Spanien! Vill egentligen inte lämna Spanien. Här är så fint.

Men jag lovar, Spanien, snart ses vi igen. Om några månader!! Så du blir inte av med mig så lätt;)

Imorgon kommer Rasmus och hämtar mig, kanske hans pappa också skulle med och hämta mig.
Får se hur jag klarar mig ensam på Madrids flygplats. Wiiie. Längtar!


Snöar det hos er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0