Madrid

När jag skulle ta bilen till tågstationen innan idag hittade jag inte bilnycklarna. Alberto hade dem igår när han skulle hämta försäkringspapperna i min bil, sen vet jag att Victor lekte med dem efter det men sen har jag ingen aning om var de tagit vägen. Jag som hade tänkt ta ett tidigare tåg så att jag hade gått om tid på mig att hitta till platsen där mötet var. Tyvärr var ingen hemma här som kunde köra mig så jag fick ringa Alberto som fixade så att Inmas bror Jesus (också kallad Lemon) fick hämta mig och köra mig till tågstationen. Jesus tyckte det var jätte roligt att vi inte förstod varandra när vi snackade så han bara skrattade hela tiden, han var iallafall jätte snäll.

Jag tog tåget från Azuqueca till Atocha, från Atocha fick jag ta tunnelbana till SOL i Madrid. Tunnelbanorna här är en hel värld, skit svårt att hitta men det gick bra, fick fråga mig fram. Sen när jag var framme i SOL skulle jag hitta Calle Carmen, det var lätt men jag hittade inte CEE language school så jag ringde Chelo. Hon hittade mig sen vid tunnelbanestationen. Hon var lik Mr Bean fast en tjej haha. Hon var hur härlig som helst. Där var 7 andra aupairer, bara tyskar. Men de var också snälla. Så gick vi runt i Madrid sen åkte de flesta aupairer och Chelo hem. Stannade kvar med 4 tjejer och gick runt sen skulle de också hem. Vilket var tråkigt, hade sett fram emot att vara ute hela natten ovh bara glömma allt som finns typ. Menmen, fick leta mig tillbaka till SOL eftersom vi var på andra sidan Madrid. Där köpte jag glass för 6.9 Euro, haha vääääldigt dyrt men tur glassen var god iallafall. Sen tunnelbana och tåg hem igen, här hämtade Alberto mig, tyvärr har de inte hittat bilnycklarna än.

Förresten det var en massa poliser i Madrid, och vakter med stora hundar som hade munkorg. Dessutom var här en hel del uteliggare och sånna utan armar och ben som försökte få ihop pengar, stackare....

Det kostar knappt nånting för mig att ringa med Telia till andra mobiler här i Spanien med spansk nummer, och när de ringer mig behöver inte jag betala, så bra. Här kommer bilder på nån båge och trafikpoliser;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0