Nattvaka

Precis när jag skulle lägga mig börjar Victor att gallskrika. Så tänkte jag att det kanske är bra man väntar ett tag till han lugnar ner sig men han gjorde inte det, då fick jag gå ner till honom. Men har hört att när man går in i ett barn rum ska man inte tända lampan för då tror de att det är morgon så jag gick in i mörker, och lyfte upp honom, fast har hört man inte ska det heller med småbarn som ska sova men skitsamma. Han var inte snorig eller våt i blöjan så jag la ner honom igen.

Men samma visa, han började gallskrika så la han sig på mage och då började jag stryka honom över ryggen och då blev han tyst. Kände mig lite stolt över mig själv till jag förstod att så fort jag slutat och trodde han sov började han tjuta igen till jag började med strykandet. Blöö, ungar är rätt smarta ju.

Och som en räddare i nöde kom föräldrarna precis hem så de fick ta över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0