Shopping

Till pappa: Det är pappan här i familjen som säger att det inte gäller här, mitt körkort måste vara spanskt? Han har ringt och snackat med nån på försäkringskassan. Men jag ska snacka mer med pappan idag ifall han fått reda på något nytt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag körde jag för att shoppa lite.  Vi har hittat mina bilnycklar, de var inklämda mellan väggen och Victors säng på hans rum. Innan jag kunde köra och shoppa var jag tvungen att tanka, min bil går på diesel här. Jag körde först in på fel håll för bensinlocket var på andra sidan. Så fick stå och vänta till de tvättat av asfalten på macken, och när de tagit bort den gula skylten där det stod att det var vått körde jag in till pumparna. Men då började städerskan skrika på mig för det inte hade torkat än, så egentligen fick jag inte köra dit än, hehe, men hon hjälpte mig att tanka iallafall. Jag tryckte jag skulle tanka för 10 euro men hon fyllde bara i för 8,95 euro, aja det gick bra. Sen var jag redo att ta mig ut på vägarna!

Börjar med att jag kör fel, kom in ut på motorvägen som jag skulle men fick vända, sen var det bara raka vägen till shoppingcentrumet, men det är lite klurigt att köra här, så himlans mycket skyltar och konstiga avfarter, och först kör man i 80 sen ska man köra 60 sen 90, lite klurigt.

Väl framme på shoppingcentrumet gick jag runt i alla affärer. Gick inte in på H&M, är trött på de svenska affären haha. Gick in i massor av andra affärer här, ååå gud silken kvalité det är på kläderna här! Och inte så dyra heller, förälskade mig i allt jag kände på!! En affär som var helt underbar hette "Massimo Dutti" och guuuud vad fina tröjor och kavajer och byxor och ALLT!!! Var helt förälskad. Men den affären var lite dyrare så köpte tyvärr inget där.

Men köpte en kofta från Mango som var jätte mysigt, sen blev det bara underkläder som vanligt! Haha, så som andra tjejer köper skor och väskor köper jag alltid underkläder. Och i en underklädesaffär fick jag verkligen använda min spanska!! Jag skulle testa en korsett och en body och det var en massa snack med butiksbiträdet haha vi fick några goda skratt iallafall, tyvärr fanns det inte några fina underkläder för mina mas pequeños bröst! Tyvärr men det var fina saker att kolla på iallafall.

Sen körde jag hem efter att ha varit där i några timmar, körde dock fel en gång till men det rättade till sig bra! Efter jag kommit hem har jag bara solat, orkar inte gymma idag. Blir imorgon, att shoppa är som att gymma, haha av och på med kläder och massor av träning för benen så som man går runt.

Här kommer bilder!!
PÅVÄG!!! före och efter tank.


MANGO! Älskade den där kjolen, kostade 39,95 euro, mamma ska jag köpa den? Vet aldrig när jag ska anänvda den ju.... Köpte den koftan på sista bilden, endast 19,50 euro, billigt tyckte jag.


Massimo dutti. Förälskade mig direkt i den kavajen jag har på mig, mamma om du sett den på riktigt hade du tvingat mig att köpa den;) och den koftan jag har under, to die for!!! SÅÅÅÅ mjuk och go, inte det minsta stickig!! Jag tror jag är i himlen...


ZARA. Byxorna på första bilderna är skit fula! Men resten, pennkjolen och blusen, jag älskar sekreterar looken, måste köpa en sån kjol med mig hem!!





Kommentarer
Postat av: Pappa

Tidigare var det så att körkortet var tvunget att vara Spanskt. I Sverige var det efter 12 månader som man var tvungen att byta ut det till ett svenskt. Det bästa är att vända sig till polisen i Spanien. Försäkringskassan kan ju knappast veta vad som gäller. Jag har mailat till Svenska ambassaden i Madrid. De kan säkert ge mig ett bra svar. Annars är det polisen i Spanien som gäller. Jag pratade med Spanska ambassaden i Sthlm. Enligt dem skulle det vara ok med ditt kk. Det hon inte visste var hur länge det gällde innan du var tvungen att ansöka om ett Spanskt men 9 månader trodde inte hon skulle vara något problem. Det pappan fått reda på är troligen gamla regler, innan EU anpassningen.

2008-10-14 @ 23:14:12
Postat av: anna

vad fina kläder :D du får ta med något hem till mig hahhaa. något billigt :P

2008-10-15 @ 08:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0