Spansk klass

Nu har jag varit på min första spansk klass.
Det var BARA jag där! Och läraren förståss. Men fy vad tråkigt, jag som trodde jag skulle få vänner idag...
Fast på ett sätt var det bra att det bara var jag och hon för då kunde hon vara inriktad på bara mig. Hon trodde dessutom att jag skulle lära mig fort, det verkade så sa hon, fast hon vet ju inte att jag läst spanska innan.
Så nu har jag redan fått läxa till imorgon:

Cabeza- huvud
Cara - ansikte
Pelo - hår
Frente - panna
Ojos - ögon
Cejas - ögonbryn
Pestanas - ögonfransar
Nariz - näsa
Boca - mun

Sen ska jag lära mig hur man uttalar alla bokstäver i alfabetet, men det är lätt.

När jag skulle gå hem från skolan gick jag vilse!!! Fast tillsist kom jag på rätt väg. Och du pappa! Du hade gett mig slovakiska pengar! Tur jag inte försökte handla för dem när jag var i affären.

Och jag fick be grannen låsa upp dörren igen, jag fattar mig inte på den.



Man kan itne vrida på den knoppen, man ska bara låsa upp och sen gå in,
men det funkar inte alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0