Kanske är jag galen men det är det värt ;p

Igårkväll var jag ute med familjen på restaurang och åt pizza. Det var gott men Irene uppförde sig förfärligt!! Hon ville inte äta så hon började säga dumma saker på spanska och skrika och gråta, så att alla glodde på oss. Föräldrarna gjorde ingenting!! Sen började hon att slå på mamman och sen på pappan. Tillsist åt hon sin mat och efter det fick hon glass, som om hon varit en sån snäll flicka? Aja, väl hemma igen var hon så söt och ville lyssna på ABBA, hon är förälskad i dem! Men det är ett bra sätt för henne att lära sig engelska för hon lär sig mer ord ju mer hon sjunger.

Efter att vi kommit tillbaka hit ringer strandkillen (Leo hädanefter) och undrade om vi kunde träffas så det gjorde vi. Dock efter att jag skurat toaletten och tvättat golvet osv... Mötte upp honom i gamla stan och sedan gick vi vidare vid strandpromenaden och lite senare satte vi oss på en bar och tog en törstsläckare. Så himla roligt att gå ut och träffa folk när jag får prata spanska eftersom här hemma pratar vi aldrig spanska. Jag lär mig så mycket, men ibland förstår jag ingenting så de får ta om vad de sagt ungefär 4 gånger, eller mer... haha men det är kul.

Idag var jag ute och gick med Ana eftersom föräldrarna tror hon pratar mer engeöska när vi inte bara sitter inne i lägenheten men jag tror inte det funkar eftersm hon hela tiden tjatade om att få gå hem och kolla på tv... Lilla ungen är mycket bättre på att lära sig än den stora!!

Vad jag mer gjort idag är att vi lekte med min kamera och det var skoj. Sedan låg jag på stranden med Artemis  men det var badförbud idag, jätte stora vågor och starka strömmar!

Aja, nu ska jag duscha osv, sen blir det tapas och senare vet jag inte ;P


tal vez es sólo un sueño?





Kommentarer
Postat av: Anna Kubel

haha vilken söt bild!! :)

2009-07-15 @ 15:55:58
URL: http://annakubel.blogg.se/
Postat av: anna

emma varfan är du? skriv nåt!!! 20/11 ska vi till malmö okejjjjj? :)

2009-07-17 @ 12:24:20
Postat av: emma

Men anna du e ju aldrig inne :P

2009-07-17 @ 14:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0