Silket äventyr!!!

Jag kom hem från Madrid igår förmiddag men for iväg med familjen för att hämta hem barnen och sen var vi inte hemma förrens halv tolv på kvällen. Men helgen har varit sååå bra!!

* Fredags var det stress stress stress till  flygplatsen med föräldrarna eftersom de inte hittade sina pass osvosv.

*Flyget till Madrid gick bra och Chelo hämtade upp mig tillsammans med sina barn sen for vi iväg upp till bergen där hon bodde.

*På kvällen träffade jag en annan aupair inne i Madrid, en tjej från amerika. Vi käkade på restaurang och sen tog vi en utekväll som slutade helt galet!! Började med att vi blev indragna på en bar där vi fick massa gratis shots, men vi fortsatte att dricka vodka redbull istället. Där var några riktigt jobbiga spanjorer som försökte snacka med oss hela tiden men vi ville inte snacka med dem för de var så gamla och äckliga så tillsist sa vi till dem att vi inte ville snacka med dem, vi sa det ¨på ett snällt sätt och då sa dem att dem inte ville snacka med oss helller haha men de slutade alcdrig så tillslut gick vi därifrån.

Fortsatte neråt på gatan och blev inkastade på ett annat ställe där vi fick världens äckligaste drink så vi lämnade kvickt det där stället. Utanför mötte vi ett gäng killar som vi började snacka spanska med och de var jätte trevliga så vi hängde med dem till ett discoställe. Där vi drack så mycket jägershotar att vi tillsist fick en stor samling med jägersaker, som en jägerkeps, en jägerkondom, jägernyckelring och nånting mer.

Sen ville de spanska killarna att vi skulle följa med dem på efterfest och eftersom varken jag eller ariel ville åka hem följde vi med dem och tog deras bil. (killen som körde var polis och han hade inte druckit nått) Bilfärden tog rätt lång tid men tillsist var vi i polisens lägenhet som var hur stor och lyxig som helst!!! Hur många rum som helst och allt var bara lyx! Fast innan vi åkte upp till hans lägenhet visade han oss sin mtorcykel!!! Så coolt.
Sen försvann ariel med en av killarna och vi andra kollade på en spansk film.
Efter ett tag gick jag för att finna ariel eftersom klockan var rätt sent, eller tidigt eller vad man ska säga (klockan var halv sex på morgonen) jag fann henne i ett av sovrummen och jag frågade vad som hade hänt osv så sa hon att hn väntade på honom för att han skulle gå på toa men det var för ett tag sedan och då gcik hon för att kolla på toaletten men han hade lämnat lägenheten!!

Så vi bestämde oss för att ta oss hemåt och polisen körde oss till tågstationen i hans by men ariel blev jätte arg eftersom hon bara ville hem, och hon ville hem snabbt som tusan och då skulle hon få ta en taxi om hon skulle komma hem i tid till barnpassningen men hon hade inga pengar så jag gav henne till taxiresan och då hade inte jag så myckey pengar kvar så jag kunde ta en taxi så jag vandrade runt i denna okända by med min jägerkeps och helt sliten efter natten!! Det skulle kosta 100 eur till där jag bodde så aldrig att jag tog taxi för så mkt pengar hade jag inte.
Så fick vandra runt i staden och jag letade efter en polisbil för att de skulle hjälpa mig men hittade ingen men tillsist utanför deras garage kom det två polismän som var hur snälla som helst!!!

Jag förklarade att jag inte hade några pengar och vad jag gjorde där, vilket var det pinsammaste att berätta. Eftersom jag var med folk jag bara träffat en gång tyckte dem att jag var galen och de kunde ingen engelska så jag pratade bara spanska som jag är så grym på nu!!
Allt slutade iallafall med att poliserna kastade in mig i sin polisbil och lurade mig att jag behövde handfängsel och sen gav de mig pengar till resan hem!!!! Så himla snällt, annars evt jag inte hur länge jag skulle lullat runt i den där byn.

Var iallafall hemma klockan 13. på lördags dagen, i lagom tid. Hoppade i säng två timmar sen gick jag ut på öken vandring och såg präriehus och massa vildhästar. På kvällen var det grillfest med grannarna och söndagen bestod av shopping med mera i Madrid tillsammans med en Engelsk aupair och sen igår kom jag hem.

Helgen har vaarit jätte rolig men också lite läskig haha.

Nu måste jag gåååå.
Mamma hörs ikväll på skype?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0