Två är det magiska numret

Igår när jag och Artemis låg och glassade på stranden kom det fram två killar och började snacka med oss!! Såå otroligt pinsamt eftersom när man badar i detta saltvattnet är man ju vit i hela ansiktet av salt och håret är i stora tovor!! Så jag gömde mig under min keps och bakom mina solglasögon. De ville att vi skulle möta dem på kvällen på Bodegan för att ta en drink. Men varken jag eller Artemis var sugna på det efter fredagen....

Så iallafall på kvällen när jag lämnat A vid bussen och var påväg över det stora torget vänder jag mig åt ena sidan ser jag den ena killen från stranden men jag fattade inte att det var han, jag fattade ingenting just då så jag var tvungen att fråga honom ifall jag träffat honom innan för han såg så bekant ut. Så sa han jo men det är ju jag från stranden haha. Så frågade han ifall jag ville följa med till hans vänner som satt på en bar och jag tänkte varför inte. Och det som är så bra med denna killen är att han TVINGADE mig att prata spanska HELA tiden, för om jag pratade engelska ville han inte prata med mig. Jag blir förvånad över hur bra jag pratar spanska nu faktiskt, och de andra tyckte också jag pratade bra. Blir så glad för det är ju därför jag är här, för att lära mig spanska.

Kvällen var mycket trevlig.

Idag har jag träffat A igen och ätit lunch. :)

Nu ska jag jobba.

HASTA LUEGO =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0