Första natten

Jag hade jätte svårt för att sova inatt! Här var minst 100 grader och vi bor mitt i city så det var en massa ljud utanför, och sen helt plötsligt så ringer kyrkklockan!! Men det var bara härligt! Det känns verkligen som man är utomlands också för här luktar diesel och sånt bränt, asfalt eller nått.

Jag gick upp halv åtta idag för att äta med den äldsta ungen, Ana, sen lämnade jag henne på busshållplatsen. Vi försökte snacka lite engelska och det gick bra. Sen ville inte den andre lilla ungen, Irene, klä på sig så jag frågade om jag kunde ta över (man lärde sig ju iallafall nått sen sist;)) så jag körde den där leken klä-på-gosedjuret och det funkade!

Nu sitter jag här och tar en paus innan jag ska till spansk klassen och göra spansk prov halv tio. Efter det blir det sightsing. Vi bor på tredje våningen mitt i centrum i gamla stan. Kommer komma bilder senare när jag turistat lite. Vi bor precis bredvid en stor salu-marknad också, ja det är verkligen mitt i smeten! TVÅ minuter till HAVET!!

Denna första veckan ska jag egentligen inte jobba men lite kan jag ju göra för att bli vän med barnen.
Ska nog mest glassa på stranden, fast de tyckte redan att jag var så brun!!:)


Nu måste jag gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0