Jo men jag är rätt lycklig ändå

Ja jag är ju rätt så lycklig trots allt. DET ÄR JU TRETTIO GRADER HÄR!! Kan man vara annat än lycklig när man är vid medelhavet och kan serveras färsk fisk varje dag, gå ut utan jacka och vara i havet längre än 5 minuter? Nej, jag tror faktiskt inte det.

Kvällen blev ändå bra. Jag har en liten ensamvarg inom mig. Fick kollat in i massor av olika små butiker och gått en väldigt lång runda. Fått en massa visslingar, tutningar och rop efter mig. En kille blev nog hyffsat förvånad när jag svarade på hans rop på spanska haha.

Spanjor- ooo guapa
jag- yo lo se
S - quiero tu numero (eller hur det skriv)
j - nooo
s - porfavor!!!
j - vivo en suecia!!!
Sen bara skrattade jag och fortsatte att gå.
 
Jag undrar om de ser mig som blond och spännande eller verkligen tycker jag ser bra ut eller var det min klänning som envisades med att kasa upp hela tiden som gjorde att jag fick all uppmärksamhet? Jag är nog lika glad, för all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet ;)

Har kommit på en fenomenal idé ifall jag vill skaffa vänner! Fick ju ett sånt visitkort av pappan när jag anlände hit och där står adress och gata osv där jag bor. Om jag vill snacka med någon kan jag ju låtsats att jag inte hittar hem så de kan visa mig vägen.

Fick förresten två vänner idag i en glasskisok. Två brittiska gamlingar som skulle köpa glass. De har ett hus här som de haft i 18 år och ändå kunde ingen av dem spanska!! Katastrof, men hon sa det var bara för alla spanjorer kan engelska här. Här är förresten en MASSA engelskmänniskor överallt här. Blev vän med glasskisokmannen också. Vi snackade faktiskt spanska.

Nä nu så ska ni få njuta av mina bilder. Kameran har faktiskt hållt sig levande, jag är stolt.

Mamma, jag ringde dig på skype 100 gånger innan men du svarade aldrig!!! Vi får höras en annan dag. Pussa Kiwi från mig.
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0