Med nöd och näppe



Att jag överlevt denna dagen eftersom jag varit INOMHUS nästan hela dagen förutom när jag gick till och från spanks lektionen och inom Vodafone för att skaffa spanskt nummer som jag har nu (+34664051989) Plus att jag fick en ny mobil, dock ingen avancerad men en nödvändig och allt detta för 19 eur, plus 25 eur på simkortet ingick. Silket kap!

Sen kom jag hem vid ett tiden och då blev det att vara med barnen vilket går hur bra som helst!! Är så himla glad för det eftersom denna familjen är som himlen och den förra jag var hos var som helvetet. Jag känner mig faktiskt lycklig här. Men nu var det så att minstingen var sjuk idag och mamman var ledig men ville inte tillbringa sin lediga dag inne med sjukt barn så hon tog den äldre och gick iväg till stranden. Så jag var lite lekledare igen men Irene var hur go som helst idag. Vi lekte lite och sen kollade hon på tv för hon har feber och var jätte hängig.

Just nu är jag ensam hemma med barnen eftersom för'ldrarna är ute och roar sig, lite barnfritt behöver dem väl? Tur att barnen är så duktiga och sover just nu:)  Mamman har verklgen varit trött på storungen idag för hon skällde som bara den på Ana och jag och mini satt bara och lekte med legot precis som två möss för vi ville inte störa eller säga något när det skälldes en meter ifrån oss. Gillar inte att höra andra skälla sådär, hemskt pinsamt!! Man känner sig bara ivägen.



Igår var det en jätte rolig dag på stranden med barnen eftersom det var jätte stora vågor och jag blev som ett barn igen. Ni minns väl när man var liten och åkte med vågen in på land och blev täckt av grus och fick in det på alla ställen man kan och det kändes som att man höll på att drunkna? Ja så var det iallafall igår och det var sju helsikes roligt. Jag och Ana var som galna i vågorna.

Senare på kvällen stack jag och Brida ut. Egentligen ville för'ldrarna att jag skulle stanna inne så de kunde gå ut men jag har ju fått schemat på vilka dagar de vill ha egen tid och sa att de borde sagt till i förväg istället. Men de förstod och sa det var deras fel och tog med barnen ut med sina vänner samtidigt som jag och Brida gick ut. Det var San Juan, en högtidsdag igår och det var meningen att det skulle vara stora eldar på stranden men vi såg bara några små. Och när klockan var tolv skulle man gå i vattnet för att det betydde tur eller lycka men vi missade det. Kvällen var ändå rolig och trevlig men vi hittade ingen fest! Vi var rätt sugna. Blev bara varsin öl och ögonflörtande med heta killar. Haha ;)
Roligast var ändå när B skulle köpa solglasögon från en sån som går runt på gatan och säljer och han ville ha 20 eur för ett par men hon sa 6, då sa han men det är ju mark gabbanna! Haha det var rätt kul för hon fick rätta honom och då blev han lite generad.
Det är olagligt för dem att gå runt och sälja sådär så när polisen kommer gömmer alla sig nere vid stranden sen kommer alla upp på ett led igen, rätt iögonfallande.

Men gud vad jag längtar till helgen! Då ska jag och B tillsammans med en av hennes besökare till (ö)kända puerto venus.

påväg hem i söndags morse :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0