Tapas and drinks!

Jag mötte upp Brida igår och bestämde oss för att gå och äta någonstans. Först satte vi oss på ett litet uteställe men det var inte så som vi trott så vi tog bara vars ett glas vin. Sen gick vi vidare till ett riktigt tapas ställe där servitörerna gick runt med massor av olika tapas på tallrikar så kom dem och sa vad det var och om man ville ha. Ibland sa vi ja och tog och nån gång sa vi nej. Alla såg inte lika goda ut. När vi ätit klart räknade de pinnarna som suttit i rätterna och på så sätt kunde de se hur mycket vi skulle betala. Till tapasen drack vi sangria, inte alls så god som jag trodde!

Vi vandrade vidare till gamla stan och satte oss på ett annat ute ställe där vi drack goda drinkar och vin. Sen lite överförfriskade gick vi för att hitta den "riktiga festen" och hängde på ett killgäng. Vi gick in på det minsta dansstället jag någonsin varit på. Man kunde inte ens se att det var ett inneställe där utan vi bara blev inbjudna i den minsta lilla dörr jag sett men innanför var det fullt liv! Tyvärr tyckte vi att detta stället var för litet så vi beslöt oss att vandra vidare efter vi druckit nån öl.

Vi träffade ett annat killgäng som tog oss med till hamnen till ett disco typ där det var massor av folk! Där fick vi rosor och gratis drinkar i överflöd (som jag faktiskt gav tillbaka så bartendern fick dricka dem) jag beställde lite senare in på morgonen vatten faktiskt och jag minns att varje gång jag gick på toa tänkte jag, åå detta måste jag skriva i bloggen å detta å detta, men kan inte skriva allt här så jag får ta det med de som vill veta (mamma tillexempel och Li;))

Mina jävla nya dyra skor gick dessutom sönder igår!! Det spännet gick av, det var fasiken bara klistrat på! Men jag träffade värsta geniet när jag höll på att laga dem och han sa att jag skulle sätta tugguummi där och det funkade!!

Brida och jag lämnade inte stället förrens halv åtta i morse!! Oppps!! Glömde helt bort tiden men vi började traska hemmåt då. Somnade vid halv nio i morse och gick upp klockan elva eftersom man kan ju inte ligga bort hela dagen!! Familjen bara frågade i morse när jag kom  hem och jag sa inatt bara sen var det inte mer med det. Eftersom jag inte trillade in utan hade överseende med att de sov så tror jag nog dem tyckte det var okej att jag kom hem efter två trots allt.

 Så jag drack ett glas mjölk till frukost och begav mig till stranden där jag låg och gassade men inte mådde allt för bra. Var så himla trött och kunde ju inte somna för då kanske brännan skulle bli ojämn! ;)
Efter stranden gick jag och åt på en restaurang och nu sitter jag här. Kommer inte kunna sova inatt eftersom det är en konsert mitt utanför vårt hus!! Spansk rapp! Jippi.

Jag och Brida ska definitivt till hamndiscot igen!! Det var väldigt roligt där. Och vi har en massa inbokade saker nu. Först strandfest i veckan sen ska vi till puerto de lus eller vad det heter där massa fest är och så ska vi dra med spanskläraren ut hade vi också tänkt! Känns som detta kommer bli bra.

Här är förresten mycket på gång i staden, just nu är det en jätte stor konstutsällning på det stora torget ner mot vattnet. Massor av konstnärer ställer ut sina verk. Tror den varar hela veckan ut. Sen strandfesten, ikväll konsert och snart är det den där högtiden också väl.

Nä nu måste jag plugga spanska till imorgon!


Kommentarer
Postat av: Li

Det låter ju askalas!!! :D Jag vill också vara där! Glöm inte berätta alla mumsiga detaljer för mig sen ;)... puss sötis

2009-06-22 @ 11:12:45
URL: http://everybodyknowsli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0